11. feb. 2015

Copenhagen Street Food


I have the pleasure of passing this sign on my weekly visits to the grocery store and if you ever decide to visit Copenhagen this is a must! 

The food stalls are located in an old warehouse on Papirøen - the Paper Island in Copenhagen's harbour. Not as polished as Torvehallerne on Nørrebro, the ambiance is very much a "everybody's welcome" and the atmosphere is super friendly and nice. There is a sense of genuine happiness and love of food. When you're there the sun (when it shines) is on from 11 am till sunset and that is pretty nice, if you ask me. During summer there are garden chairs in front of the warehouse where you can chill out with a meal in one hand and a superb view of the harbour in the other. This summer the bridge from Christianshavn to Nyhavn should be finished (oh, will it ever, sigh!!!) and that'll get you to the Paper Island from the inner city in no time. 

If you're into Danish Design (fashion) you will also find a little café owned by designer Henrik Vibskov called The Spotted Pig. I will do a post on it later as it's quite charming and different. 

To read more about Copenhagen Street Food click here.

Velbekomme!

5 kommentarer:

  1. En stemme fra fortiden.
    Jens og peters mor i esbjerg.
    Hvor har jeg moret mig over din blog, og jeg er slet ikke færdig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birthe,

      Sikke en fornøjelse og glæde - velkommen til. Nu ved jeg, at jeg har en læser udover mor :-) Jeg har lige lavet nogle nye indslag, fordi jeg nogen gange kommer lidt bagud, men det er sjov tidsfordriv og tvinger mig ud på gåture. Håber I har det godt, hils alle drengene fra mig,

      Mange knus
      Marianne

      Slet
  2. Skal høre om du er tilfreds med din Gavriel taske?
    B

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er meget glad for den. Siden den er i lyst skind bruger jeg den mest om foråret/sommeren og med tiden bliver den flottere med patina. Skindet kan godt føles lidt stift i starten. Eneste negative er, at den er åben, dvs. man kan nemt få en hånd ned og snuppe pung og telefon, så det er jeg opmærksom på når jeg bruger den og bærer den derfor over skulderen i tog og metro mv. Jeg påtænker faktisk at anskaffe mig endnu én af deres tasker til foråret, men det laver jeg et blogindslag om, hvis jeg får den købt :-)

      Slet
  3. Spændt på, hvilken model du drømmer om?
    Er selv taskoman, mest vuitton, men nu osse disse fine.

    SvarSlet