24. jul. 2014

Holiday Magazine


I've been very interested in getting my hands on Holiday Magazine which was one of the most exciting magazines in the US between 1946 to 1977. Holiday was relaunched in April by Atelier Franck Durand, a Paris-based art direction studio. The first issue since the relaunch, no. 373, is dedicated to the year 1969 and Ibiza. 

What made the magazine so exciting was that writers and photographers were being sent to a singular destination, far away or near by, and given free hands and a generous budget to interpret the subject in whatever way they wished. At the top Holiday had more than one million subscribers. 

The most puzzling thing about Holiday back in the day was that the magazine published so many famous writers: Arthur Miller, John Steinbeck, Kerouac, William Faulkner and Truman Capote. Even Papa Hemingway appeared.

As a sucker for anything retro (and as someone who hasn't got a Master's in Comparative Literature for nothing!!) I am excited to be following this and Holiday is now, of course, added to my list of magazines I subscribe to (Kinfolk is on that list, too, albeit not as old.) 

I love the large format of the magazine and how heavy it is and also the feel of the paper. Below are a few random pics of what caught my eye while flipping through and I also love that the envelope was adorned with cool Holiday stamps. 

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig Marianne, det er det fedeste blad. Jeg smider et indlæg på min blog om et par dage om et par nye ting, jeg fornyligt har købt til min lejlighed. På et af billederne er der lige netop en flig af Holiday Magazine, der sniger sig ind. Hvor fedt at vi bliver inspireret af de samme ting. Kinfolk er da også bare for cool - jeg kunne flytte ind i Kinfolk!!!! Jeg ved ikke, om du kender det, men Cereal er også det fineste, fine blad.
    Big knus

    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er helt vild med Kinfolk og er stor tilhænger af deres filosofi - small gatherings, good conversation, good food and turned off cellphones. Jeg savner lidt, at der kommer mere ro på alt det teknologiske, så folk er mere nærværende og det at mødes over en kop kaffe rent faktisk betyder noget :-) Jeg har kun hørt om Cereal, men ikke kigget i det, så jeg vil se efter det her eller bestille online. Og Holiday - det er bare klasse og god raffineret humor at bringe det tilbage. Det tog lidt tid inden det kom med posten fra Paris - næsten 2 måneder - men det var ventetiden værd.

      Varme sommerknus
      Marianne

      Slet